2. Аналіз базового технологічного процесу зборки й зварювання БОКОВОЇ стінки піввагона. Базовим технологічним процесом є техпроцес на Стахановському вагонобудівному заводі, а в якості аналогового технологічного процесу можна взяти техпроцес діючий на Крюковському вагонобудівному заводі й на польському заводі важкого машинобудування. На цих підприємствах річна програма випуску вантажних вагонів значно більше, ніж на Стахановському заводі й тому розглянуті виробництва більше механізовані. І в першому й у другому випадку виготовлення виробу ведуть за схемою нарощування за значенням одного вузла — верхньої обв'язки. Технологічний маршрут виготовлення бокової стінки на базовому підприємстві представлений на малюнку 1.4. на блок-схемі позначені наступні операції: 2 1—22 - Зборка й зварювання верхньої обв'язки. Зборка виконується в стенді з механізованими притисками. Зварювання напівавтоматичне у вуглекислому газі. 10-11 Зборка всіх вузлів і деталей (загальна зборка). Виробляється в пристосуванні механізованими притисками з постановкою прихваток напівавтоматичним зварюванням в вуглекислому газі. 31-32 — Виконання швів зі зворотної й лицьової сторони БОКОВОЇ стінки. Зварювання автоматичне у вуглекислому газі й автоматична під шаром флюсу протяжних швів. ККI-ККЗ- Контрольні операції, виконувані зовнішнім оглядом. Зборку здійснюють у механізованих пристосуваннях із пневматичними й гвинтовими притисками. використовується напівавтоматичне зварювання у вуглекислому газі на всіх проміжних операціях за винятком приварки обшиви до каркаса з лицьової сторони. Ці в базовому технологічному процесі виконуються автоматичним зварюванням у вуглекислому газі зварювальним трактором. В аналогових техпроцесах застосовують для виконання цих швів автоматичне зварювання під шаром флюсу. Використання зварювання у вуглекислому газі приводить до великого об'єму зачисних робіт до 25% від основного часу зварювання). Виробництво організоване на ділянці, що складається з окремих робочих місць розташованих у лінію, але передача виробів з одного робочого місця на інше виконується мостовими кранами із вантажозахватними пристроями у вигляді траверс. Така організація транспортних робіт збільшує тривалість виробничого циклу. Основне технологічне й допоміжне зварювальне встаткування на базовому підприємстві морально й фізично застаріло. Ділянка зборки й зварювання бічних стінок піввагона на Стахановським ВСЗ сильно загазована. Використається тільки загальобмінна вентиляція, місцевої - немає. Робочі місця й устаткування розміщені із порушенням норм і правил пристрою цехів складально-зварювального виробництва тому що технологічний план ділянки кілька разів перероблявся.
|